Διαβάζοντας τη φύση με μια μηχανή

ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΕΝΤΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PHOTOMETRIA FESTIVAL

IMG_7287c
IMG_7126-Editc
Kostas Panagiotou
DSC03613b-2
DSCF0095c
DSC_0424
DSC_0129
1.DSC_6250c
DSC_6104c
06bc
DSC07098c
DSC07087c
previous arrow
next arrow
IMG_7287c
IMG_7126-Editc
Kostas Panagiotou
DSC03613b-2
DSCF0095c
DSC_0424
DSC_0129
1.DSC_6250c
DSC_6104c
06bc
DSC07098c
DSC07087c
previous arrow
next arrow

Εισηγητές: Κώστας Ιωαννίδης, Ελένη Μουζακίτη

Περίοδος διεξαγωγής:Σάββατο 17/6/2016 έως 21/6/2016

Τόπος διεξαγωγής:Μονοδένδρι Ζαγορίου

Φορέας: Photometria Festival

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η φωτογραφία πολύ νωρίς σταμάτησε να βλέπει τον εαυτό της ως το «μολύβι της φύσης». Σε φωτογράφους όπως ο Alfred Stieglitz για παράδειγμα ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα δεν αρκούσε να περιορίζουν το μέσο τους στον ρόλο της μηχανικής αναπαραγωγής αυτού που υπάρχει εκεί έξω. Οι φωτογράφοι λοιπόν άρχισαν να αναζητούν (και να βλέπουν κατόπιν) στη φύση τον εαυτό τους προβάλλοντας ψυχολογικές καταστάσεις στα άψυχα που με τον τρόπο αυτό ζωντάνευαν. Πρόκειται για ένα είδος ενσυναισθητικής ταύτισης με το μη εγώ που παίρνει ποικίλες αποχρώσεις και λειτουργεί με αντίστοιχες μεθόδους. Συνήθως γίνεται ένα από τα δύο: είτε ο φωτογράφος αναζητά και εντοπίζει ισοδύναμα της κατάστασής του στον περιβάλλοντα χώρο, διαβάζοντας τον εαυτό εκεί, είτε κινείται ενστικτωδώς μέσα του επιδιώκοντας να συντονιστεί μαζί του και κατόπιν αναγνωρίζει τα ίχνη των στιγμών ταύτισης στις φωτογραφίες που προέκυψαν.

Η φωτογραφία πολύ νωρίς σταμάτησε να βλέπει τον εαυτό της ως το «μολύβι της φύσης». Σε φωτογράφους όπως ο Alfred Stieglitz για παράδειγμα ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα δεν αρκούσε να περιορίζουν το μέσο τους στον ρόλο της μηχανικής αναπαραγωγής αυτού που υπάρχει εκεί έξω. Οι φωτογράφοι λοιπόν άρχισαν να αναζητούν (και να βλέπουν κατόπιν) στη φύση τον εαυτό τους προβάλλοντας ψυχολογικές καταστάσεις στα άψυχα που με τον τρόπο αυτό ζωντάνευαν. Πρόκειται για ένα είδος ενσυναισθητικής ταύτισης με το μη εγώ που παίρνει ποικίλες αποχρώσεις και λειτουργεί με αντίστοιχες μεθόδους. Συνήθως γίνεται ένα από τα δύο: είτε ο φωτογράφος αναζητά και εντοπίζει ισοδύναμα της κατάστασής του στον περιβάλλοντα χώρο, διαβάζοντας τον εαυτό εκεί, είτε κινείται ενστικτωδώς μέσα του επιδιώκοντας να συντονιστεί μαζί του και κατόπιν αναγνωρίζει τα ίχνη των στιγμών ταύτισης στις φωτογραφίες που προέκυψαν. Στο σεμινάριο αυτό καλούμαστε μεταξύ άλλων να δουλέψουμε με έναν από τους τρόπους αυτούς ή ακόμη και να πλουτίσουμε αυτή τη μεθοδολογία. Αρκεί απλώς να είναι κανείς σε διαρκή εγρήγορση μέσα στο χώρο, να συντονιστεί με έμβια και άψυχα και να προσπαθήσει να δει τον εαυτό του πάνω σ’ αυτά. Πέραν της παραγωγής μεμονωμένων εικόνων θα εστιάσουμε στην ιδιαίτερα δημιουργική διαδικασία της επιλογής και διαδοχής – οργάνωσης εικόνων (editing and sequencing) με στόχο να νοηματοδοτήσουμε ο καθένας προσωπικά τις εικόνες μας και να στήσουμε όπου είναι δυνατόν ένα είδος «φορτισμένης» αφήγησης.

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Φωτογραφική μηχανή με την οποία δουλεύετε και νοιώθετε άνετα όσον αφορά το χειρισμό της, καθώς και κάθε άλλο εξάρτημα που σχετίζεται με αυτήν, (φορτιστής μπαταρίας, έξτρα κάρτες αποθήκευσης, κλπ).

Φορητό υπολογιστή (χωρίς αυτό να κρίνεται απαραίτητο) κι έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο σε περίπτωση που επιθυμείτε να κάνετε διπλό back up των φωτογραφιών σας.

Τρίποδο, εξωτερικό φλας ή μονάδα φωτισμού ή φακό χειρός led (προαιρετικά).

Κάθε συμμετέχων / ουσα θα φέρει ενδεικτικά σε usb stick, ή εξωτερικό σκληρό δίσκο (συμβατό με πλατφόρμα apple), πορτφόλιο έως 35 φωτογραφίες ή/και ακόμα καλύτερα φωτογραφίες σε τυπωμένη μορφή (μέγεθος περίπου 13 x 18 εκ. με λευκό περιθώριο).

Εισηγητές: Ελένη Μουζακίτη και Κώστας Ιωαννίδης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο: 11.00 – 16.00μμ.

Γνωριμία με τους συμμετέχοντες. Παρουσίαση θεμάτων που σχετίζoνται με τα φωτογραφικά βιβλία και τα artits’ books. Θα συζητηθεί μέσω παραδειγμάτων το πως διάφορες επιλογές επηρεάζουν τη νοηματοδότηση και τη σχέση του θεατή με το βιβλίο. Οι συμμετέχοντες θα φέρουν μαζί τους εικόνες σε τυπωμένη μορφή.

Κυριακή: 11.00 – 16.30

Παρουσίαση θεμάτων σχετικών με την ιστορία της τέχνης και της φωτογραφίας που αφορούν στη θεματική του σεμιναρίου από τον Κώστα Ιωαννίδη. Επιλογή των φωτογραφιών της προηγούμενης μέρας. Συζήτηση. Προτάσεις και συμβουλές για την διαδικασία του editing και του sequencing των φωτογραφιών του κάθε συμμετέχοντα.

Δευτέρα: 10.30 – 18.30

Κριτική αξιολόγγηση της δουλειάς της προηγούμενης μέρας και συνολική αποτίμηση.

Μετά το τέλος του σεμιναρίου θα οργανωθεί μία έκθεση και θα εκδοθεί ένα μικρό βιβλίο με τις δουλειές των συμμετεχόντων.