Φωτογραφία & Σύγχρονη Τέχνη

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΗ: ΣΕΙΡΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ

ed rusha
_DSC1600
ioannidis-books
ed rusha
hb_1970.590.5
gasstations
duchamp
previous arrow
next arrow
_DSC1600
ioannidis-books
ed rusha
hb_1970.590.5
gasstations
duchamp
previous arrow
next arrow

Εισηγητής: Κώστας Ιωαννίδης

Περίοδος διεξαγωγής:  Νοέμβριος 2018

Σύνολο ωρών : 12

Έναρξη σεμιναρίου: Τρίτη, 6 Νοεμβρίου 2018

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής: Τρίτη, 18.30 – 21.30 

Χώρος διεξαγωγής: ΖΕΟΝ Μίλτου Σαχτούρη 8 – 10, Πλατεία Κουμουνδούρου

Περιορισμένος αριθμός θέσεων:  20

Τηρείται σειρά προτεραιότητας βάσει αιτήσεων

Αιτήσεις: 1 – 27 Οκτωβρίου 2018

Ο ρόλος της φωτογραφίας στην εξέλιξη των εικαστικών τεχνών από τη δεκαετία του 1960 και μετά παρουσιάζεται όλο και πιο σημαντικός. Εικαστικοί όπως ο Ed Ruscha για παράδειγμα έδωσαν ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960 καινοτόμα παραδείγματα χρήσης της φωτογραφίας που δεν εκμεταλλεύονταν τόσο τον εκφραστικό χαρακτήρα του μέσου όσο τις καθαρά τεκμηριωτικές του δυνατότητες. Αποτέλεσμα της ενίσχυσης των δεσμών αυτών είναι και μια σημαντική αλλαγή σ’ αυτό που θεωρείται πλέον καλλιτεχνικά φιλόδοξη φωτογραφία και στην αντίστοιχη δεξίωσή του από τον κόσμο των μουσείων και των διοργανώσεων τέχνης. Τις συγκεκριμένες εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών αλλά και την κατάσταση σήμερα θα επιχειρήσει να σκιαγραφήσει και να αναλύσει κριτικά η παρούσα σειρά τεσσάρων τρίωρων διαλέξεων.

Εν είδει εισαγωγής θα επιχειρήσουμε μια αναδρομή στη συζήτηση περί καλλιτεχνικής φωτογραφίας στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου, δηλαδή στα χρόνια κυριαρχίας του Πικτοριαλισμού. Θα αναφερθούμε επίσης στη χρήση της φωτογραφίας από τον καλλιτέχνη της πρωτοπορίας Marcel Duchamp, χρήση που από πολλούς θεωρείται ότι έβαλε τις βάσεις για τη λεγόμενη εννοιολογική φωτογραφία.

Επόμενος σταθμός θα είναι η δεκαετία του 1960 με ιδιαίτερη αναφορά στο έργο του Ed Ruscha που θα πλαισιωθεί ιστορικά και τεχνοϊστορικά: Ψυχρός Πόλεμος, Μινιμαλισμός, Εννοιολογική Τέχνη και Ποπ Αρτ. Στο πλαίσιο αυτό θα συζητήσουμε για τη θέση της φωτογραφίας στο έργο του σημαντικού Γερμανού ζωγράφου Gerhard Richter από τη δεκαετία του 1960 μέχρι και πρόσφατα.

Η έκθεση New Topographics (1975-1976), έκθεση σταθμός για τη φωτογραφία του τοπίου, θα συνδεθεί με τα εγχειρήματα της Land Art και τις φαινομενολογικές φιλοσοφικές αναφορές τους αλλά και με την αυξανόμενη σημασία του προαστίου στην αμερικανική κουλτούρα της δεκαετίας του 1970. Παράλληλα θα παρακολουθήσουμε την πορεία των σημαντικότερων εκπροσώπων της Σχολής του Ντίσελντορφ ξεκινώντας με το ζεύγος Becher.

Η σκηνοθετημένη φωτογραφία των τελευταίων δεκαετιών θα παρουσιαστεί μέσα από το έργο εκπροσώπων της όπως μεταξύ άλλων οι Jeff Wall, Gregory Crewdson, Philip-Lorca diCorcia. Tο έργο τους θα αναλυθεί υπό το πρίσμα μιας κριτικής παρουσίασης της συζήτησης περί «απορρόφησης» («εμβύθισης») και «θεατρικότητας» που άνοιξε κατά τη δεκαετία του 1960 ο ιστορικός της τέχνης Michael Fried για να επιτεθεί εναντίον του Μινιμαλισμού και πρόσφατα για να προσεγγίσει τη φωτογραφία.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται για την τέχνη της περιόδου.

Εισηγητής: Κώστας Ιωαννίδης

Περίοδος διεξαγωγής:  Νοέμβριος 2018

Χώρος διεξαγωγής: ΖΕΟΝ, Μίλτου Σαχτούρη 8-10, Πλατεία Κουμουνδούρου

Σύνολο ωρών : 12

Έναρξη σεμιναρίου: Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

Ημέρα και ώρα διεξαγωγής: Τρίτη, 18.30 – 21.30 

Αιτήσεις: 1 – 27 Οκτωβρίου 2018

Κόστος σεμιναρίου: 100 Ευρώ

Χορηγείται πιστοποιητικό παρακολούθησης